Aangepast zoeken

Dina Tersago: 'We zien mensen kijken: zijn die niet uit elkaar?'

Dina Tersago en haar ex-vriend Wim Gevaert kunnen nog steeds door één deur. Meer nog: ze zien elkaar bijna elke dag. 'Wat mensen soms verbaasd doet kijken', zegt Dina.
Vorige week raakte bekend dat Dina Tersago (31) en Wim Gevaert (44) na vier jaar uit elkaar gingen. Het koppel dat elkaar had ontmoet via het programma Sterren op de dansvloer stuurde het nieuws zelf de wereld in met een sober persbericht. Daarin stond dat Dina en Wim als vrienden uit elkaar gingen. Gisteren reageerde Dina voor het eerst op de breuk. 'Wim en ik blijven vrienden. Ik zie hem bijna dagelijks', zegt Dina toen we haar gisteren spraken na de persvoorstelling van Boer zkt vrouw.


Dina en Wim zijn geen koppel meer, maar blijven lesgeven in hun dansschool 'Wim en Dina' in Oudenaarde. 'Onze leden zijn zondag gaan fietsen en hadden 's avonds een etentje. Wim en ik zijn daar 's avonds geweest, ook om de mensen een beetje gerust te stellen. We hebben op onze website een boodschap gezet om duidelijk te maken dat de danslessen gewoon doorgaan. Wim en ik vinden dat niet meer dan normaal: we hebben bijna tweehonderd leden, die wil je niet teleurstellen.'

Geen uitleg

Uit elkaar en toch nog altijd samenwerken: er zijn mensen die het niet goed begrijpen. 'Wim en ik waren dit weekend op de vtmKzoom Zomertour. We hadden daar samen aan meegewerkt, we hebben er gewoon rondgelopen en naar de winkels gekeken. Dan zie je sommige mensen wel bedenkelijk kijken: waren die twee niet uit elkaar? Er zijn ook mensen die op de man af zeggen dat ze het niet snappen. Het feit dat Wim en ik een danskoppel zijn, staat los van onze privésituatie. Wij zijn niet iedereen uitleg verschuldigd, zo'n breuk is al erg genoeg. Ik ben blij dat Wim en ik de tijd hebben genomen om dit uit te praten en dan een persbericht te versturen.'

Dina Tersago is tot september bezig met opnames van Boer zkt vrouw en werkt tot november aan de afwerking van het programma. 'Dan wordt het iets rustiger, want het was ook met Masterchef nogal druk. Hoe ik ga uitrusten, weet ik nog niet. Misschien neem ik wel de auto en rijd ik naar Frankrijk. Ik denk dat ik thuis ook wat klusjes ga doen. Eindelijk eens de gordijnen ophangen, bijvoorbeeld.'